O co powinno się zapytać przy szukaniu hotelu na szkolenie.

Jednym z często wybieranych sposobów na zrobienie szkoleń pracowniczych są parodniowe wyjazdy do któregoś z hoteli. Takie rozwiązanie cechuje się kilkoma zaletami, przede wszystkim taką, że przebywając w takim miejscu z uczestnikami skupić się można tylko tym, aby ten czas wykorzystać jak najlepiej. Rzecz jasna pod warunkiem, że wszystko będzie w porządku z hotelem, ponieważ w wielu przypadkach różnie może z tym być.

Sporą ilość hoteli od razu powinno się wykluczyć na wybranie miejsca na organizację szkolenia, przykładowo po rozmowie z recepcją albo przejrzeniu strony internetowej. Ale podczas poszukiwań należy dodatkowo zapytać o kilka rzeczy, i przy okazji się dowiedzieć o tematy, jakie większość hoteli skrzętnie ukrywa, a na pewno pierwsze o tym nie wspomną.

W pierwszej kolejności będzie to dotyczyć prac remontowych, co do jakich rzadko się zdarza, że klienci są informowani przy rezerwacji. A przeprowadzanie szkoleń przy akompaniamencie młotów udarowych czy wiertarek z całą pewnością zbyt przyjemne nie będzie, w wielu przypadkach wręcz nie pozwalając na pracę. Z tego też powodu zawsze należy o to zapytać, wtedy można być pewnym, że odpowiedź jednak będzie udzielona.

Dużym problemem są też różnego rodzaju imprezy weselne i okolicznościowe a nawet inne grupy szkoleniowe. Przeprowadzenie w efektywny sposób planowanych zagadnień będzie wymagało skupienia i ciszy – jeśli cały czas będzie dobiegać hałaśliwa muzyka, to z pewnością będzie to miało wpływ na uczestniczące osoby. O takie rzeczy również warto zapytać w czasie szukania miejsca na szkolenie, jeśli takie imprezy mają być organizowane w czasie pobytu, to być może lepiej będzie pomyśleć o czymś innym.

Warto również dokładnie sprawdzić informacje o wyposażeniu i wielkości sal szkoleniowych, które się znajdują w obiekcie. Wiele hoteli lekko nagina fakty przy podawaniu tych informacji na swojej stronie firmowej, z takich też powodów najlepiej wszystkiego się dowiedzieć u managera lub na recepcji.

Przy większych grupach szkoleniowych bardzo istotna będzie również sprawność obsługi, tak aby goście nie musieli czekać godzinę w ogonku za meldunkiem czy obiadem. Takie tematy także warto wyjaśnić wcześniej z załogą hotelu, aby później nie było niepotrzebnego nikomu zamieszania i bałaganu.